Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.11.2010 13:35 - Чужденците-моите народни будители
Автор: haralanov Категория: Политика   
Прочетен: 35236 Коментари: 58 Гласове:
33


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

И понеже свястното по тези земи малко остана(никой не е пророк в собствената си страна) моите народни будители са чужденци.Не го намирам нито за модерно,нито за скандално,нито пък за родоотстъпчиво.Тъкмо напротив.Намирам го за нормално.Предпочитам например за президент да си имам истински интелектуалец,какъвто е Вацлав Хавел,отколкото един долнопробен доносник на ДС,какъвто е Гоце.Предпочитам музиката на тези приятели(избрали групата им да се казва Чужденци) отколкото любимата долнопробна песничка на премиерът ни ,,Батальона се строява за последен път,,.Предпочитам Солженицин(при всичките му трески за дялане)отколкото налудностите на Антон Дончев.Предпочитам да съм буден човек,отколкото буден българин.Не разбирам и отказвам да разбера ,,българщинката,,.Отказвам да разбирам и фатмашко-казармените мерзости на дежурните ни интелектуалци ,,по пантофи,,.Добре е да не заспиваме.И пак един чужденец(Керуак) е написал книга,която ,,никога няма да ни остави да заспим,,.Приятно четене и слушане!



Тагове:   народни,   будители,


Гласувай:
35



1. panazea - Честит празник !
01.11.2010 13:42
Будител е над-национално и Вселенско занимание! :))
цитирай
2. cornflower - Поздрави!
01.11.2010 13:43
Че сме будители, будители сме, само дето не можем никого да събудим, още по-малко да стреснем...
Подкрепям твоя бунт!!!
цитирай
3. haralanov - До panazea
01.11.2010 13:51
Честит празник и на теб!
Съгласен съм,че будителствота е занимание Вселенско!
цитирай
4. haralanov - До cornflower
01.11.2010 13:59
Да си бунтар вече не е опасно!Тъкмо напротив!Котира се ,,да вървиш по течението,,.Това занимание не рядко и се осребрява.Милиони са на ракия,сериали,а Културата за тях е празна работа.После що било имало имплозия(Иво Христов в последния брой на в.Гласове).Имплозия има и защото не се четат сериозни автори.Неангажиращото,като ,,за плажа,,то надделява!
цитирай
5. tit - Да си буден, значи да си борбен!
01.11.2010 14:24
На повечето хора не им се живее тук, каймо ли да се борят!
Будни са само онез, на които им харесва да се валят в блатото и да калят всичко наоколо - голям кеф!
Абе, Ленън го беше казал - "А кал определено имаше!"
Но кой да слуша...
Между другото - привързаност към нечистноплътното проявяват шизофрениците, мисля!
Те ненавиждат да се къпят, по това може да бъдат разподнати...
цитирай
6. despinida - Честит празник, Минчо!
01.11.2010 14:26
Будител, го свързвам с Възраждане...
За мен, едното понятие, съществува само в неразривна връзка с другото.
Будителите са създали предпоставки да се случи Възраждането, и обратно, историческия момент, наречен Възраждане и извадил на пред, своите Будители...отминала епоха...покрита с прах, дори, останала без слава още по своето си време (Епопея на забравените на Вазов, точно това ни казва)...

Нацията ни, наподобява една Спяща Красавица, чакаща своя принц на Бял кон, който да дойде неизвестно от къде и да ни спаси от транса, в който сме изпаднали още през 14 век....аз,обаче отдавна не вярвам в приказки...както изглежда, и ти Минчо, си прогледнал правилно...:)))
Поздрави за оригиналния поглед към днешната дата!
цитирай
7. nicodima - Загуби ми се някъде първия коментар!
01.11.2010 14:28
Но нищо - честит празник, Минчо!
Подкрепям!
цитирай
8. haralanov - До tit
01.11.2010 14:42
Изплаши ме накрая!На село гъмжи от нечистоплътни хора.Не,че нямат баня да се изкъпят.Понеже подхвана темата по този начин...Повече от сигурно е,че Паисий,Софроний,Ботьова,Левски не са имали баня с душ и топла вода но пък...Борето наскоро беше споменал за кърджалийското време.Колко трудно е било тогава.Само,че чуждото владичество е действало спояващо за общността(изключение може би са били помаците).Не виждам днес къде е спойката!Кое е това нещо,което дава усещането за добра перспектива?Чужд нашественик нямаме(и Слава Богу) но пък разложението е пълно.Днешните ,,будители,, са елементарни типове,силни на маса,на три ракии,разказващи сексуалните си ,,подвизи,,.Нищо повече!Другите(поне за мен смислените) имигрираха!
цитирай
9. boristodorov56 - То тези нашичките - дето ги посочваш - кви будители са?
01.11.2010 14:45
Точно такива като тях пратиха народа в будна кома.
Боклуци, мошенници и карагьозчии.
Безродници.
цитирай
10. haralanov - До despinda
01.11.2010 14:52
Добре обаче,както всяко друго нещо и Възраждането ни е закъсняло(виж Николай Генчев и ,,Българско Възраждане,,).За това разбира се съществуват и обективни предпоставки.Истина е,че ,,българите не знаят,какво да правят със свободата си,,.Чудя се,тази метафора с ,,белия кон,,...Тя между другото нищо не изразява.Все едно протагониста,не може да се появи и на черен кон!,,Правилният поглед,, понякога може да бъде и като ,,правата линия,, на една всеизвестно провалила се партия!Поздрави!
цитирай
11. haralanov - До nicodima
01.11.2010 14:59
Честит Празник и на теб,макар,че...Никъде не виждам празнуващи хора около мен!
цитирай
12. monaliza121 - Обърни се с гняв назад...
01.11.2010 15:01
Да ти е празнично!:)
цитирай
13. haralanov - До boristodorov56
01.11.2010 15:06
Всичките тези безродници се накичиха и с орден ,,Стара Планина,,.Заради големите си заслуги...В повечето случаи към ДС.
цитирай
14. haralanov - До monaliza121
01.11.2010 15:08
Благодаря ти!Кой знае защо,думите ти ме присетиха за Pink Floyd!Здрава бъди!
цитирай
15. monarchism - Това че в момента будителите са м...
01.11.2010 15:46
Това че в момента будителите са малко (никой няма да ги покаже по телевизията), не означава, че в миналото не сме имали и че няма какво да научим от тях.
цитирай
16. erato7 - Честит празник!
01.11.2010 15:48
Честит празник!
цитирай
17. lado - Ти пък ми приличаш на космополит - ...
01.11.2010 15:55
Ти пък ми приличаш на космополит - интернационалист! :)))
(Да не се стегнеш сега! :))))
Поздрави на тебе и гостите ти!
цитирай
18. mamas - Честит празник!
01.11.2010 16:07
Всеки има право на своите предпочитания :)
цитирай
19. haralanov - До monarchism
01.11.2010 16:08
Според теб и в момента има будители но ,,никой няма да ги покаже по телевизията,,.Всяко нещо ли трябва да бъде показвано по телевизията,за да бъде то истинско и в същото време достатъчно популярно?
цитирай
20. haralanov - До erato7
01.11.2010 16:18
Честит празник!
цитирай
21. haralanov - До mamas
01.11.2010 16:22
Разбира се,че всеки има право на своите предпочитания!
Не разбирам,ти да не би да си от ,,другата страна,,?
Да поясня...От другата страна са чалгата,Гоце,Бойко,Слави,Тошовци,Сендовци,Маковци и Даковци.
цитирай
22. haralanov - До lado
01.11.2010 16:29
Навремето,когато може би и аз още не съм бил роден му лепнали прозвището ,,космополит,, на Милчо Левиев.И той човечеца е трябвало виновен да се чувства.Нещо лошо ще да е било демек.Хайде пак,някои тук ще скочат и пак евреите ще замесят.Ама аз съм си българин.Нищо лошо обаче не виждам в тъй наречения космополитизъм.Да ти е като роден дом и да ти е кеф хем в Истанбул,хем в Копенхаген,хем в Джакарта.
цитирай
23. nezir - Честит празник!
01.11.2010 16:40
Ама къде е тоз народ...за будене!

P.S.
Отново много мерси за музиката - излишно е да ти казвам колко ги обичам...
цитирай
24. haralanov - До nezir
01.11.2010 16:45
А как си представяш народни будители сред народа от Факултето,Столипиново или Токайто?Честит празник!
цитирай
25. tili - Аз съм на твоята
01.11.2010 17:33
страна! Честит празник на св.Иван Рилски! Папата направи ли го покровител на Европа? Не помня...
цитирай
26. nezir - Факултето,Столипиново и др.
01.11.2010 17:42
Там не може да се пробие...
Разни Фондации и тем подобни по-скоро ги "преспиват", а не БУДЯТ.
За голямо съжалени на всички ни!
цитирай
27. haralanov - До tili
01.11.2010 17:53
Tili знам,че си на моя страна!И аз разбира се съм на твоя!Честит празник!
цитирай
28. svoboda64 - Честит празник на всинца ни :)
01.11.2010 17:57
Иван Рилски е национален, а не континентален покровител, Тили :) Но това не ни пречи да си го тачиме.

А другото... всеки си има пътеводните звезди. Не е необходимо да ни съвхпадат. Важното е да се движим нанякъде.
цитирай
29. nezir - До Свобода Г.
01.11.2010 18:01
svoboda64 написа:
Иван Рилски е национален, а не континентален покровител, Тили :) Но това не ни пречи да си го тачиме.

А другото... всеки си има пътеводните звезди. Не е необходимо да ни съвхпадат. Важното е да се движим нанякъде.


Ти затова ли ми забавяш отговорите в Skype?


цитирай
30. makont - И аз не виждам никой да празнува,
01.11.2010 18:07
само си честитим. Е , честито и на теб. Мисля, че всички гледаме в една посока - животът ни да стане по-добър и за нас и за децата ни. За това не е нужно да ни "пробуди" никой. Сами трябва да се събудим. Хубава вечер!
цитирай
31. vmir - Няма лошо и чужденци да будят,
01.11.2010 18:07
когато родните сладко спят. Лошото е, когато лъжепатриоти предпочитат спането пред чуждите будители.
цитирай
32. haralanov - До svoboda64
01.11.2010 18:11
За мен е чест да си ми приятел във виртуалното пространство!,,Не е необходимо да си съвпадат пътеводните ни звезди,,.Добра мисъл...
цитирай
33. nezir - Не се усеща като празник!
01.11.2010 18:13
haralanov написа:
Честит Празник и на теб,макар,че...Никъде не виждам празнуващи хора около мен!


Американския колеж в София празнува,
Частно основно училище "Св.София"(българско) - не.

Днес в София утре в други градове на България...

Традициите не са това, което бяха...

Помните ли ги тези реклами?!? Явно са ни подготвяли!

Това е положението, Минке...
цитирай
34. haralanov - До makont
01.11.2010 18:14
Съгласен съм с теб!Празнуващи днес няма!Или ако има то е напълно фалшиво!Липсва Възрожденски дух...И други неща липсват...
цитирай
35. haralanov - До vmir
01.11.2010 18:21
Очаквах от теб критика към мен по този въпрос!Е ли е възможно чужденци да ни будят от сладката дрямка?Възможно е и още как!В края на краищата самия Ренесанс е започнал като движение от Запад на Изток.Тоест едни народи са оказвали влияние върху други.Може и еретично да е но върху нас най-голямо влияние,при това за добро,са оказали гърците!Който я знае историята,знае и защо.Поздрави!
цитирай
36. svoboda64 - Минчо, извинявай че през главата ти в твоя блог, но
01.11.2010 19:28
Незире,
Традицията винаги се е пазела от семействата. Държавите са тези, които са ги променяли - за добро или зло. Рекламата е нещо, което можеш да пропуснеш покрай ушите си... ако са ти здрави!

Прав си, Хараланов, историята трябва да се помни - в цялост, а не в избрани моменти и интерпретации :)
цитирай
37. mamkamu - +
01.11.2010 19:39
Ами в общи линии те нашето поколение чужденци го будеха.

Имам предвид само подлежащите на будене де :) Щото ония, дето не подлежаха, бяха в пъти повече. Така е и сега... И на камбанарията да ги качиш на Великден, пак няма да си отворят очите от звъна, щото сънуват един сън, дето още техните предци са го подхванали... И не искат да си развалят рахата...
цитирай
38. haralanov - До mamkamu
01.11.2010 19:49
Лично моето събуждане започна през далечната вече 1984г.(никакъв намек към книгата на Дж.Оруел) с ,,чуждото и вражеско радио,, Свободна Европа.През шумове и заглушавания чувах гласът на Свободата.Чувах за концертите на Пърпъл,за Георги Марков и Петър Увалиев,за Чернобилската катастрофа...Тогава завинаги се промених!Никога не е късно обаче за онзи ,,който има уши да чува,,!
цитирай
39. vmir - 35. haralanov,
01.11.2010 20:12
haralanov написа:
Очаквах от теб критика към мен по този въпрос!


Не знам с какво съм оставил такова впечатление, защото за мен патриотарството е едно от най-вредните явления за всяка нация, тъй като игнорира свободното съревнование и сътрудничеството между народите. Не се сещам какво точно имаш предвид, но за да се участва успешно в това съревнование, историята трябва да се знае добре.
цитирай
40. raders - Очаквах от теб критика към мен по ...
01.11.2010 22:09
haralanov написа:
Очаквах от теб критика към мен по този въпрос!Е ли е възможно чужденци да ни будят от сладката дрямка?Възможно е и още как!В края на краищата самия Ренесанс е започнал като движение от Запад на Изток.Тоест едни народи са оказвали влияние върху други.Може и еретично да е но върху нас най-голямо влияние,при това за добро,са оказали гърците!Който я знае историята,знае и защо.Поздрави!


Никак даже не е еретично. Но у нас, за разлика от цял свят, много малко хора могат да се досетят защо е така. Промити мозъци и глупост. Според големия астрофизик Карл Сейгън, ако не съществуваха религии, човечеството щеше да е излязло в космоса още преди хиляда години и вероятно щеше да говори гръцки...
цитирай
41. edinman - Даде ми повод за размисъл Минчо,
01.11.2010 22:12
защото и мен "чужденци"ме будеха!Наоколо бе...хайде да не започвам,че току виж
Гуш се появи и започне да ръси ридания за соцуспивателите!
Е,да..но имаше Георги Марков и Корнел Киряк-светла им памет!Имаше и радио "Свободна Европа" !
цитирай
42. elzbieta - chestito ot Polsha!
01.11.2010 23:35
Mnogo mi stana priatno, kogato porchetoh Vashia tekst. No ne e li taka, che sposobnostta da otvori ushite si za neshto novo, e cherta na svoboden chovek? Che chovekat se sabuzhda kam saznaieto, che e svoboden, kogato sreshta neshto nepoznato bez strah? Useshtaneto na svobodata = useshtaneto za solidarnostta po izbor, s tezi, koito izbiram, a ne s tezi, koito me nasilvat da se identificiram s tiah. Nishto ne ste dlazhni na chuzhdencite, ponezhe Vie sami ste reshili da priemete tehnite cennosti kato svoi. Kakto kazva Joan Pavel II, "niama svobodata bez solidarnostta". A drugiat nash goliam filozof, Josef Tischner, napisa: "Da si poroben vinagi oznachava - da si samoten."
Ot Polsha pozhelavam na Balgarite lichnoto probudene na vseki ot Vas da donese ploda - solidarnostta.
цитирай
43. zelas - http://sparotok.blog.bg
02.11.2010 00:41
Будителите не са спасители, те само събуждат пламъка във вас ... ако го има, разбира се.
цитирай
44. haralanov - До raders
02.11.2010 08:45
Не ми се отваря темата за религиите!Има нещо с,което не съм съгласен.Вглеждайки се в списъка на Народните будители ми се набива на очи следното.Мнозинството от тях са били хора религиозни.Паисий,Бозвели,Неофит Рилски,Дякона...За мен лично пробуждането започва и с религиозността.Има ли нещо по-велико и по-голямо от Божията помощ?
цитирай
45. haralanov - До edinman
02.11.2010 08:48
Библейските текстове,както и Западната рок музика,няма как да са български.Оказали са върху мен обаче най-силно влияние!Както разбира се и споменатото вече Радио Свободна Европа.
цитирай
46. haralanov - До elzbieta
02.11.2010 08:52
Особено ми е драго,някой да ми се обади от Полша.Имам особени сантименти към тази страна.През лятото на 1996г.работих в Закопане.Успях за малко да разгледам Катовице и Краков.Папа Йоан-Павел ІІ заедно с чичо Рони Рейгън са направили възможно най-много така,че деспотичният комунизъм да го няма днес.Обаждайте се!Лек ден!
цитирай
47. haralanov - До zelas
02.11.2010 08:53
Пламък има във всеки един от нас!Убеден съм в това!
цитирай
48. smani - Ааааааааа нИдей така. Индукция - от ...
02.11.2010 09:12
Ааааааааа нИдей така. Индукция - от частното правиш заключение за общото. Естествено вероятността за грешка да е голяма.
цитирай
49. blagovestie - Поздрави и
02.11.2010 09:51
усмихнат ден, Хараланов! :))
цитирай
50. vmir - 35. haralanov,
02.11.2010 10:33
haralanov написа:
Очаквах от теб критика към мен по този въпрос!


Начина да си по-напред е, да наблегнеш на онова, в което си напред, и да не изоставаш прекалено от онова, в което са напред останалите. Това с особена сила важи за народите. Следователно, няма как да си напред, ако не се учиш от другите. Който приема, че патриотизмът се изчерпва с лозунги "България над всичко" и голословно демонстративно отричане на останалите, е или глупак, или мошеник. Да не си в състояние да видиш хубавото в другите е признак за примитивъзъм и недоразвитост. Това не значи да признаваш нелепи претенции, а да си в състояние да различиш истината от измислицата.

В общи линии, да отричаш качествата и постиженията на другите, може да те направи да се чувстваш по-важен, но не го ли докажеш с дела, след това ще станеш още по-маловажен и незначителен.
цитирай
51. solinvictus - Честит празник и на теб! Съгласен ...
02.11.2010 10:42
haralanov написа:
Честит празник и на теб!
Съгласен съм,че будителствота е занимание Вселенско!

Нещо като Глобализъм в действие.Единствената ценност на глобалните хора на Света са парите.Той се здрависва и казва: -заплатата ми е 35 000 долара.
Неговите корени са парите
той е полуидиот ,той не разбира от друго освен от това за което е учил и което работи и друго не знае,превърнал се е в един индивид който само се интересува какво ще яде,културата за която претендира е куха за пред хората иначе е миерда отсякъде!
Корени няма -безродник

п.п. но това не се отнася за всички ,едни са по ...те те задължават да учиш историята им ...няколко президента ,за да станеш и ти като тях идиот!
цитирай
52. vmir - 51. solinvictus,
02.11.2010 10:52
solinvictus написа:

Нещо като Глобализъм в действие.Единствената ценност на глобалните хора на Света са парите.Той се здрависва и казва: -заплатата ми е 35 000 долара.
Неговите корени са парите
той е полуидиот ,той не разбира от друго освен от това за което е учил и което работи и друго не знае,превърнал се е в един индивид който само се интересува какво ще яде,културата за която претендира е куха за пред хората иначе е миерда отсякъде!
Корени няма -безродник

п.п. но това не се отнася за всички ,едни са по ...те те задължават да учиш историята им ...няколко президента ,за да станеш и ти като тях идиот!


Точно за такива като теб, отгоре написах това: "... да отричаш качествата и постиженията на другите, може да те направи да се чувстваш по-важен, но не го ли докажеш с дела, след това ще станеш още по-маловажен и незначителен"

Остави глупавите претенции, че си над останалите, а се захвани с нещо да ги изпревариш на практика, за да не злепоставяш всички ни като некадърни дребнави и злобни човечета.
цитирай
53. solinvictus - Ми аз точно за такива като теб го н...
02.11.2010 11:34
Ми аз точно за такива като теб го написах това!
Постиженията на другите не ми пречат,пречи ми някой измислен социолог или платен да ми повтаря всеки ден колко съм зле ,какъв негодяй е българина ,какъв крадец е ,колко бездуховен бил и казва те "цивилизованите ' така и така ...някаква химера и блян...
а тоя всъщност не излизал от селото си или знае всичко как е ,но са му платили за да го прави ...това е
Аз съм The Best в моята си професия,аз ги мачкам и не им давам и повод за "А"...
и тогава им идват ценностите ...лицемерие,завист,интриганство,подлизурство робско мислене ...примери мога да ти казвам секи ден...
Глупави са измислиците ,че българите са лоши ,мързеливи,крадливи и това го кой го казва?
цитирай
54. vmir - 53. solinvictus,
02.11.2010 12:09
solinvictus написа:

Аз съм The Best в моята си професия,аз ги мачкам и не им давам и повод за "А"...
и тогава им идват ценностите ...лицемерие,завист,интриганство,подлизурство робско мислене ...примери мога да ти казвам секи ден...
Глупави са измислиците ,че българите са лоши ,мързеливи,крадливи и това го кой го казва?


Много хубаво, но нали знаеш, че за да бъдат одобрени осъдителните ти оценки от активните хора, трябва и да ги убедиш, че наистина си по-добър от тези, които осъждаш. Иначе настъпва едно безсмислено вайкане на недееспособни или немощни екземпляри, което едва ли ти е целта.

Ако обясниш как в професията си станал “The best” и как успяваш да мачкаш чуждестранната конкуренция, че да не може да гъкне и си я заставил да оцелява еднствено с лицемерие,завист,интриганство,подлизурство и робско мислене, ще може да научиш и някои други да последват примера ти, вместо да си губят времето в плюене...
цитирай
55. solinvictus - именно! обобщенията са за пап...
02.11.2010 15:20
именно!
обобщенията са за папагалите!
не може да слагаш всички в кюпа щото така ти е по удоВно!
Активни хора ,кои са ?!?
Моя пример се казва- жизнен опит!

Аз нямам намерение да бъда "водач" и да ми следват примера ,това е типично за стадните общества!
Плювачите са на работа ,те изкарват хляба си с това действие!
да им е сладко...


цитирай
56. vmir - 55. solinvictus,
02.11.2010 17:44
solinvictus написа:

Активни хора ,кои са ?!?
Моя пример се казва- жизнен опит!

Аз нямам намерение да бъда "водач" и да ми следват примера ,това е типично за стадните общества!


Това ми е отговорът:

http://vmir.blog.bg/politika/2010/11/02/.628726
цитирай
57. raders - Не ми се отваря темата за религии...
02.11.2010 18:49
haralanov написа:
Не ми се отваря темата за религиите!Има нещо с,което не съм съгласен.Вглеждайки се в списъка на Народните будители ми се набива на очи следното.Мнозинството от тях са били хора религиозни.Паисий,Бозвели,Неофит Рилски,Дякона...За мен лично пробуждането започва и с религиозността.Има ли нещо по-велико и по-голямо от Божията помощ?


Така е. Специално за България има резон; безспорно българският дух е съхранен в манастирите. Но това са думи на Сейгън, а той не е случаен човек. Сещам се за затварянето на Атинската философска школа от Юстиниан под давлението на патриарха и прогонването на учените, освен това средновековието, инквизицията, кладите и пр... Какво следва по-нататък всички го знаем.
цитирай
58. solinvictus - Хараланов аз понеже живея сред о...
04.11.2010 21:12
Хараланов аз понеже живея сред олигофрени ,релаксирам с това:
http://www.youtube.com/watch?v=b32Ll7cbIg4&feature=related
и после кат се омотам си пускам :
http://www.youtube.com/watch?v=Mu-Mw6j3RWw&eurl
това е от ДРУГИЯТ свят ,който не познавам ,тоя го ЗНАМ!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: haralanov
Категория: Политика
Прочетен: 1288673
Постинги: 105
Коментари: 2888
Гласове: 11491
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031